R8 V12 TDI
Amerika naftu v osobních autech odmítá, ale právě ona viděla poprvé čistokrevné sportovní nářadí jménem Audi R8 s ikonickým štítkem TDI na zádi.
Audi udělalo logický krok, který nutně musel následovat po úspěších desetiválce TDI v závodech Le Mans.
Šestilitrový podélně uložený motor disponuje tísícovkou newtonmetrů krouticího momentu a maximálním výkonem 500 koní.
S moderním commonrailem tak ujedete komukoli, kdo se neumí dostat z nuly na stovku za méně než 4,2 sekundy, což je mimochodem o 4 desetiny lepší čas než u benzinové varianty.
Maximálka je přes 300 kilometrů v hodině. Nezbytným doplňkem motoru TDI je informace o spotřebě. Když pojede naftová R8 podle norem, vystačí s deseti litry paliva na sto kilometrů jízdy. Realita okruhového vytrvalce bude ovšem pravděpodobně někde jinde...
Technické údaje:
motor V12 TDI, common-rail
objem 5 934 cm3
max. krouticí moment 1 000 Nm při 1 750 až 3 000 ot./min
max. výkon 368 kW
max. rychlost přes 300 km/h
zrychlení 0-100 km/h 4,2 s
převodovka šestistupňová manuální
Video: