R8 přišla o šestistupňovou převodovku R-tronic, která byla nahrazena sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou S-tronic. Osmiválcové R8 s ní akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,3 s a dosahuje maximální rychlosti 300 km/h. S desetiválcem zrychlí R8 z 0 na 100 km/h za 3,6 s a jede maximálně 314 km/h.
Na zádi je ještě přepracované logo R8. Výdechy pod svítilnami mají stejně jako přední vstupy vzduchu tři vodorovné lamely a pro všechny motorizace jsou nyní použity nové kruhové koncovky výfukového systému.
V interiéru jsou jen drobné změny, které se týkají provedení grafiky přístrojového štítu a pádel řazení pod volantem. K dispozici budou nové materiály čalounění v čele s jemnou kůží Nappa, kterou lze mít na sedadlech, výplních dveří i stropě.
V rámci modernizace se Audi R8 dočkalo i nových brzdových kotoučů. Ty mají oproti doposud používaným brzdám snižovat hmotnost zhruba o dva kilogramy. Pro osmiválcové R8 jsou standardem 18palcová kola s pneumatikami 235/40 R18 vpředu a 285/35 R18 vzadu. Desetiválec stojí na 19palcových kolech s pneumatikami 235/35 R19 vpředu a 295/30 R19 vzadu.
Další novinkou bude model Audi R8 V 10 plus, který bude mít výkon 404 kW tzn. 550 koní a točivý moment 540 Nm při 6500 min-1. Se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic R8 V10 Plus akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,5 s a dosahuje maximální rychlosti 317 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu je 12,9 l benzinu na 100 km. S manuální šestistupňovou převodovkou má zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,8 s, jede maximálně 319 km/h a spotřebuje 14,9 l paliva na 100 km.
Vedle mírně zvýšeného výkonu se R8 V10 Plus od standardních R8 liší i novým nastavením podvozku a důkladným odlehčením. Za hmotností 1.570 kg stojí použití sedadel z plastů vyztužených skelnými vlákny, speciálních kol z lehké slitiny a komponentů podvozku spolu s keramickými brzdami a lehkých kompozitních materiálů CFRP, tedy plastů vyztužených uhlíkovými vlákny, na části karoserie.
Audi R8 V10 Plus má nově nastavený podvozek. Na karoserii je vpředu pod přídí nový spoiler z uhlíkových vláken a stejný materiál je použit i na ramena vnějších zpětných zrcátek a vstupy vzduchu. Po stranách zadního okna jsou nové ventilační otvory a na zádi jsou spolu s větším difuzorem černé koncovky výfukového systému.
Zdroj: audi.de a auto.cz